Miejsce pracy: Olsztyn, powiat olsztyński, powiat lidzbarski, powiat elbląski, powiat szczycieński, powiat mrągowski, powiat kętrzyński, powiat bartoszycki, powiat braniewski, powiat piski Twoim zadaniem będzie: Współpraca oraz budowanie długofalowych...
4 zasady dobrej organizacji pracy
W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawiają się zapisy dotyczące dobrej organizacji pracy. Dlaczego to tak bardzo pożądana cecha? Na czym tak właściwie polega sztuka zarządzania sobą w czasie?
Aby pracodawca przekonał się do tego, że pracownik potrafi się sam zorganizować, potrzeba trochę cierpliwości, gdyż każdy może mieć inny system pracy. Dlaczego w ogóle warto się nad tym zastanowić?
- Zorganizowany pracownik to osoba, która jest produktywna i umie wyselekcjonować najpilniejsze zadania.
- Osoby, które potrafią zarządzać czasem, nie odkładają ważnych rzeczy na później i rzadko zdarza im się przeoczyć ważny termin czy spotkanie.
- Dobra organizacja pracy daje poczucie kontroli, a także świadczy o tym, że pracownik umie działać samodzielnie na swoim stanowisku.
To bardzo ważna cecha i dlatego często wspominają o niej także pracodawcy publikujący oferty pracy w Elblągu. Jakie zasady powinny zastosować osoby, które chcą usprawnić swoją organizację czasu pracy?
- Planowanie i wyznaczanie priorytetów
Warto zaznaczyć nie tylko, które zadania są najważniejsze, a które mogą poczekać, ale też, które są szczególnie trudne i czasochłonne.
- Jasny zakres obowiązków
Bywa, że pracownicy nie wyrabiają się, bo np. poprawiają błędy po kolegach. Jeśli czytasz oferty pracy w Elblągu i widzisz, że pracodawca wymaga tzw. wielozadaniowości, to musisz się liczyć z tym, że czasem taki pracownik wykonuje obowiązki, które powinny być rozdzielone między kilka osób. Delegowanie zadań jest niezbędne, jeżeli praca ma być wykonywana sprawnie.
- Koncentracja
Obecnie każdy pracownik biurowy ma dostęp do Internetu, który z jednej strony jest niezbędny do pracy, a z drugiej stanowi źródło pokusy. Aby się skupić na obowiązkach, musimy odłożyć na bok smartfona i wylogować się z portali społecznościowych.
- Higiena pracy
Koniecznym elementem dobrej organizacji pracy pozostaje wydzielenie czasu na przerwy i posiłki.